Leadgeneratie

Bij leadgeneratie, oftewel telefonisch commerciële afspraken maken, draait alles om het creëren van optimale verkoopkansen. Dat wil zeggen, het maken en inplannen van gerichte afspraken met bedrijven die in uw doelgroep passen. Als B2B telemarketingbureau is leadgeneratie onze specialiteit. Binnen Verkoop Ondersteuning mag zich met recht ‘expert’ noemen als het gaat om het genereren van hoogwaardige B2B leads. Dat zijn commerciële afspraken met prospects die aan al uw criteria voldoen. Wij trappen deuren voor u open en creëren ‘new business’. Wij brengen uw accountmanagers naar binnen bij de beslisser van het bedrijf. Hierbij hanteren wij een effectieve werkwijze om uw accountmanagers op maat te bedienen en om maximaal resultaat van uw B2B leadgeneratie campagne te garanderen.

Waarom het genereren van leads uitbesteden?

U heeft accountmanagers in dienst. Waarom zou u dan het maken van commerciële afspraken uitbesteden en niet onderbrengen bij uw eigen verkoophelden? Deze vraag is heel simpel te beantwoorden met een andere vraag. “Wanneer zijn uw accountmanagers het meest effectief aan het werk?” Niet wanneer ze bezig zijn met leadgeneratie, maar wanneer ze spijkers met koppen slaan. Wanneer ze, binnen, bij een warme gekwalificeerde prospect aan tafel zitten en ze het gesprek aangaan met de beslisser.

Goede verkopers zijn niet per definitie goed in cold calling en in het maken van commerciële afspraken. Het vergt een andere instelling en aanpak en bovendien zijn accountmanagers dure bellers. Ze kunnen op een veel efficiëntere manier worden ingezet. Wij nemen het genereren van afspraken bij u uit handen en uw accountmanagers doen waar zij het best in zijn. Het afronden van de gerichte voorzetten die wij hen geven. Kortom, het binnenhalen van nieuwe klanten!

Met meer omzet aan de leiding

Het maken van gerichte commerciële afspraken, kan alleen met het bedenken van de juiste afspraakcriteria. Voordat wij voor u met de leadgeneratie campagne van start gaan, moeten de eisen helder zijn. Samen met u stellen wij de criteria samen, zodat we precies weten wanneer een afspraak relevant is en wanneer het wat oplevert.

Voor het bepalen van de gewenste B2B leads, moeten de antwoorden op de volgende vragen duidelijk zijn:

  • Aan welke eisen moet een prospect voldoen?
  • Wat is het juiste moment voor de afspraak?
  • Met welke beslisser wilt u aan tafel zitten?

Door de speciaal opgeleide medewerkers van onze kwaliteitsafdeling worden bovendien alle gemaakte afspraken nageluisterd, zodat de kwaliteit van de leads gewaarborgd blijft. Met de B2B leadgeneratie van Binnen Verkoop Ondersteuning krijgt u hoogwaardige afspraken, waarmee u makkelijk de score opent en snel met meer omzet de leiding pakt.

Verkoopkansen omzetten in rendement

Een spits heeft pas meerwaarde, wanneer hij effectief met de opgelegde kansen omgaat. Gegenereerde kansen moeten resulteren in goals. Dat geldt even zo goed voor leads. Kwalitatieve leads moeten worden omgezet in rendement. Het moet resulteren in een verkoop!
Wilt u ook betere tools om meer conversie uit commerciële afspraken te halen? Binnen Verkoop Ondersteuning heeft hiervoor de Verkoop Academie Nederland opgericht. Op de Verkoop Academie worden o.a. trainingen gegeven over hoe om te gaan met afspraken die voortkomen uit leadgeneratie en door middel van cold calling. Uw accountmanagers worden goed klaargestoomd voor de praktijk en leren hoe ze met enthousiasme veel rendement behalen.

Door Binnen naar buiten!

Wilt u meer weten over B2B leadgeneratie van Binnen Verkoop Ondersteuning of bent u er klaar voor om uw verkoopkansen doelgericht te vergroten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en maak een afspraak.

Vragen over leadgeneratie?

Neem direct contact op!