Als bedrijf bent u natuurlijk altijd bezig met klanten werven. Een van de manieren om klanten te werven is leadgeneratie. Hierbij worden commerciële afspraken gemaakt door middel van telefonische gesprekken. Deze manier van klanten werven is niet voor iedereen weggelegd. Veel mensen vinden het zelfs vervelend om aan koude acquisitie te doen. Hierbij wordt namelijk iemand aangesproken waarvan niet zeker is of deze persoon echt gebruik wilt gaan maken van uw diensten. Een accountmanager is meestal gewend om rond de tafel te zitten met potentiële klanten. Een goede accountmanager weet deze potentiële klant er vervolgens toe aan te zetten om een product aan te schaffen of gebruik te maken van uw diensten. Dit is natuurlijk iets heel anders als praten over de telefoon. Er zijn daardoor ook andere kwaliteiten nodig.
Koude acquisitie laten doen door uw accountmanager is niet altijd verstandig, omdat koude acquisitie zoveel verschilt van de gesprekken waar een accountmanager aan gewend is. Deze manier van klanten werven wordt door veel accountmanagers vervelend gevonden. Bij Binnen Verkoop hebben we veel verkopers die erg geschikt zijn voor koude acquisitie. Deze verkopers zorgen ervoor dat de agenda van uw accountmanager gevuld wordt. Zo kan deze zich focussen op het binnenhalen van klanten die al geïnteresseerd zijn, hetgeen waar de accountmanager het beste in is.
Accountmanagers zijn ook erg dure bellers, waardoor klanten werven op deze manier zelfs veel goedkoper is wanneer u dit uitbesteed. Daarnaast weten wij ook precies wie wij het beste kunnen benaderen. Bij Binnen Verkoop weten we exact hoe we de persoon aan de andere kant van de lijn kunnen overtuigen. Hierdoor halen we snel kwalitatief goede leads binnen. Met leads van hoge kwaliteit bedoelen we dat u potentiële klanten aan tafel krijgt die ook echt oprecht interesse hebben.
Bij Binnen Verkoop vinden we dat het telefonisch klanten werven hard nodig is. Soms krijgen wij de vraag of dit niet een beetje ouderwets is. Hier zijn wij het echter helemaal niet mee eens. Elk bedrijf heeft tegenwoordig een goede website. Op het internet is het erg lastig om u nog te onderscheiden van alle concurrenten. Een goede manier om te verkopen is een persoonlijkere aanpak; het bellen van potentiële klanten. Telefonisch klanten werven is nu dus juist efficiënter en harder nodig als ooit. Binnen Verkoop is de oplossing die u zoekt.